POBLE
Entenem el poble com un espai educador. Som una escola arrelada i compromesa amb l’entorn social, participativa i oberta a la comunitat. El que passa a la vida quotidiana i la xarxa amb el veïnat genera oportunitats d’aprenentatge.
Escola al bosc
Ens situem al Parc de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, un espai natural ric i privilegiat. Formem part del nostre entorn, una oportunitat per aprendre a comprometre’ns a tenir-ne cura a través de la descoberta en el joc lliure i de propostes globalitzades.
Hort
L’hort és un espai de descoberta dels canvis, processos, i transformacions naturals que s’hi viuen. Aprenem a esforçar-nos i a ser constants en la cura d’aquest des de l’observació, el treball en equip i la presa de decisions. Connectem amb la terra i els hàbits saludables.
Combo: rock 'n' pont
Coneixem el rock amb professionals externs al centre que acompanyen processos d’aprenentatge d’escolta i interpretació grupal. Ho fem dins l'horari lectiu i un cop a la setmana. A combo aprenem a tocar diferents instruments (bateria, baix, guitarra, piano...) i a viure el llenguatge musical a baix i a dalt de l’escenari.
Glosa
Glosar és l’art d’improvisar versos rimats sobre una melodia determinada, forma part de la cultura popular oral catalana. Les cançons improvisades són composicions poètiques que es formulen com un diàleg entre improvisadors. Glosar és l’art d’improvisar versos rimats sobre una melodia determinada. La glosa és una eina que permet als infants expressar-se i els ajuda a desenvolupar les competències lingüística, artística, i la d'educació en valors. Fem el taller de glosa mentre l’altre mig grup fa combo.
Caixes d’aprenentatge
Les caixes d’aprenentatge plantegen reptes relacionats amb la descoberta del món social, natural i de valors per tal que els infants puguin aprendre de forma autònoma i cooperativa.
Padrins lectors
Els divendres al matí fem padrins lectors, els grans expliquen contes als petits i fomentem la cura i la lectura acollint la convivència d’edats de la nostra escola.
Treball per Projectes
Els projectes sorgeixen dels interessos dels propis infants, impliquen el compromís i la participació d'un temps de durada, i poden ser col·lectius o en petit grup. Mitjançant processos d’investigació i de descoberta, són una porta oberta per qüestionar i entendre el món, per aprendre a aprendre.
Els projectes poden ser:
- De recerca: procés que pretén interpretar una pregunta o un repte dels infants que implica un temps de descoberta.
- D’acció: procés el qual el resultat és l’acció que proposen d’inici els infants, com per exemple, organitzar una excursió.
- D’objecte: procés que pretén aconseguir un producte material final.
Treball autònom
A les estones de llengua i món matemàtic oferim propostes de treball autònom, fomentant així, un estil d’aprenentatge més sistemàtic i personalitzat, amb el suport de material manipulatiu, que té en compte els diferents ritmes dels infants. S'ofereixen diferents tasques i els infants escullen l'ordre de fer-les assumint un compromís a l'hora de triar-les. Aquestes permeten desenvolupar habilitats d'organització i autonomia, i integren continguts clau que permeten resoldre situacions de la vida quotidiana.
Jocs de taula
Els jocs de taula permeten desenvolupar habilitats i estratègies de manera natural, usant diversos sabers per resoldre situacions. Les matemàtiques, l’estratègia, la concentració, la memòria, la creativitat, la tolerància a la frustració, el treball en equip… es posen en joc en un espai compartit entre infants de diferents edats que gaudim els divendres a la tarda.
Assemblea
Entenem l’assemblea com un espai participatiu i democràtic d’expressió i convivència, creant un moment de pertinença i arrelament a la comunitat que ens acompanya a ser i a estar amb els altres. Disposats en rotllana i ordre de vida, s’acullen vivències, emocions, conflictes, opinions i decisions, com també aspectes organitzatius del dia a dia. Forma part de la rutina diària.