Escola al bosc
Ens situem al Parc de Sant Llorenç del Munt i de l’Obac, un entorn natural ric i privilegiat. Entenem el nostre entorn natural com a quelcom que ens pertany, una oportunitat per aprendre a comprometre’ns a cuidar el nostre entorn a partir de la descoberta d’aquest, tot gaudint del joc lliure i de diferents propostes globalitzades (matemàtiques, medi social i natural, art, llengua…). A primària sortim dues hores un cop a la setmana, i a infantil dos cops.
Hort
Entenem l’hort com un espai de descoberta dels canvis i processos naturals que s’hi viuen. Aprenem a ser constants en la cura d’aquest espai des del treball en equip, l’observació, la presa de decisions, la cerca d’informació… Connectem amb la terra i els hàbits saludables.
Combo
Amb col·laboració amb l'escola de música del Pont de Vilomara, un cop per setmana, els infants realitzen l'activitat de combo amb un professor extern al centre. Allà aprenen a tocar diferents instruments en grup per acabar interpretant una peça sencera: bateria, baix, guitarra elèctrica o espanyola… Aquesta activitat, promoguda per l’AFA, es realitza durant l'horari lectiu i s'inclou dins el projecte educatiu del centre. Rock 'n' pont!
Glosa
Glosar és l’art d’improvisar versos rimats sobre una melodia determinada, forma part de la cultura popular oral catalana. Les cançons improvisades són composicions poètiques que es formulen com un diàleg entre improvisadors. Fem el taller de glosa mentre l’altre mig grup fa combo. Entenem la glosa com una eina educativa que permet als infants expressar-se i ajuda a desenvolupar totes les competències curriculars, sobretot la lingüística, l'artística, i la d'educació en valors i cultural.
Caixes d’aprenentatge
Les caixes d’aprenentatge plantegen reptes relacionats amb la descoberta del món social, natural i de valors per tal que els infants puguin aprendre de forma autònoma i cooperativa.
Padrins lectors
Els divendres al matí fem padrins lectors, els grans expliquen contes als petits i fomentem la cura i la lectura acollint la convivència d’edats de la nostra escola.
Treball per Projectes
Els projectes sorgeixen dels interessos dels propis infants, impliquen el compromís d'un temps de durada, i poden ser col·lectius o en petit grup. També poden sorgir de reptes externs, i construir-se i prendre forma a partir de la participació de l’infant.
Els projectes poden ser:
- De recerca: procés que pretén interpretar una pregunta o un repte dels infants que implica un temps de descoberta.
- D’acció: procés el qual el resultat és l’acció que proposen d’inici els infants, com per exemple, organitzar una excursió.
- D’objecte: procés que pretén aconseguir un producte material final.
Treball autònom
A les estones de llengua i món matemàtic oferim propostes de treball autònom, fomentant així, un estil d’aprenentatge més sistemàtic i personalitzat que té en compte els diferents ritmes i necessitats dels infants, molt presents en l’agrupació internivell. Permet integrar aquells continguts clau que permetran resoldre situacions de la vida quotidiana. Els infants aprenen a organitzar-se i prendre el compromís d’assumir tot el que comporta realitzar una tasca, comptant amb el suport de material manipulatiu.
Jocs de taula
Els jocs de taula permeten desenvolupar habilitats i estratègies de manera natural, usant diversos sabers per resoldre situacions. Les matemàtiques, l’estratègia, la concentració, la memòria, la creativitat, la tolerància a la frustració, el treball en equip… es posen en joc en un espai compartit entre infants de diferents edats que gaudim els divendres a la tarda.
Assemblea
Entenem l’assemblea com un espai participatiu i democràtic d’expressió i convivència, creant un moment de pertinença i arrelament a la comunitat que ens acompanya a ser i a estar amb els altres. Disposats en rotllana i ordre de vida, s’acullen vivències, emocions, conflictes, opinions i decisions, com també aspectes organitzatius del dia a dia. Forma part de la rutina diària.